Draagvlak
Bewustzijn, begrip en betrokkenheid van een veelheid stakeholders zijn nodig voor succesvolle transities; als verzamelnaam gebruiken we daar de term ‘draagvlak ‘voor. Missiegedreven innovatie, dat zowel economisch verdienvermogen als maatschappelijke impact wil realiseren, vraagt vanaf de start van programma’s en projecten nadrukkelijk aandacht voor het ontwikkelen van draagvlak. Zowel bij bedrijven, overheden, kennisinstellingen, belangenorganisaties, burgers als intermediairs, in alle lagen van de organisatie en voor zowel de technologische, economische, sociale als ecologische uitdagingen.
Vertrekken vanuit maatschappelijke uitdagingen
Co-creatie van integrale visie en aanpak
Combineren technologische en sociale innovatie
Betrekken gebruikers/burgers bij ontwikkeling en implementatie
Ontwikkelen nieuwe verdien- en businessmodellen
In de praktijk
- Datum:
Verandering begint bij jezelf, maar veel mensen hebben geen helder beeld van hun eigen waarden en hoe deze aansluiten bij de grote maatschappelijke verschuivingen die nodig zijn. Avans Hogeschool onderzoekt hoe je intrinsieke motivatie kan veranderen.